RES!

Nu har vi tjatat rätt länge om att man ska förgylla sin egen stad och göra den bättre, men ibland kan bara vara så infernaliskt jävla trött på den att man skulle  vilja lägga en stor grön slajmig spya på skiten! När du kommit till den punkten i ditt liv då du bara kan hitta fel och brister i det tillstånd du befinner i dig just nu, då är det dags att göra något nytt. Du kan med allt rätt spotta på det gamla och söka dig vidare. Du kan flytta till en annan lagomstad. Du kan låsa in dig i en källare och lyssna på postmodern jazzpop. Du kan experimentera med sinnesutvidgade substanser. Eller så kan du resa bort ett tag. Det gjorde jag. Berlin, Dresden och Prag närmare bestämt. Berlin är full av vacker och inspirerande graffiti, har du inte besökt East Side Gallery så föreslår jag att du bokar en biljett till Berra nu och tar dig en titt. På bakgator i östra berlin kan du finna skumma jazzklubbar eller våldtäktsmän, jag fann det förstnämnda. Mörka rökiga lokaler och flummiga takter gjorde kvällen något utöver det onormala. Dresden var jag bara ett kort stopp, inte så mkt jag hann se mer än amerikanska turister och trötta hästar med vagnar i hovhälarna. Soligt och fint iallafall, så jag unnande mig en chokladglass. Prag. What can I say. Så jävla vackert! Gamla byggnader som hämtade ur sagor och fabler och öl som hämtade ur en alkoholist kåtaste rusiga dagdrömmar. Jag besökte Salvador Dali+Alphonse Mucha + sex-muséet och däremellan tittade jag in på skivaffärer och gallerier. En bar jag kan rekommendera är Shadow, väggmålningar där är sjukt snygga. För att runda av detta lilla textmeddelande säger jag bara: Klimatförändring och nya städer att se gör dig som ny och får dig att le.

Bush mousechokladglassshadow barskallerecords and art!följ skyltarna budgetmiddagesgTomatbruschetta och tjeckisk ölmuren
 
/Emelie

Kommentarer
Postat av: Stefanie

fint min vän!

2009-04-27 @ 22:03:09
URL: http://stiffnie.blogg.se/
Postat av: Stefanie

fint min vän!

2009-04-27 @ 22:04:40
URL: http://stiffnie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0