Rökta lungor och ont i nacken.

Igår var jag och Stiff i Hässleholm för att kolla in den nyöppnade klubben Club Electro. Det började som vanligt med en liten förfest, där vi diskuterade våra idéer och kom fram till att vi måste få tummarna ur röven! Men först dansa! För vad är vitsen med att göra bra saker om man inte är glad när man gör det. Vi gick alltså till klubben i fråga för att få oss en liten endorfin-kick!

Jag talar för mig själv när jag säger att jag blev rätt besviken på stället. Dansgolvet var jättelitet och resten av lokalen var fylld med sittplatser (sk champagnebord), t.o.m på toa var det sittplatser! (och då menar jag fåtöljer och inte toalettsitsar). Dj:n var tråkig och hade inte tillräckligt med variation på låtarna, det mesta lät likadant, som en horas blandband innehållande radiohits och techno. Dessutom var ölen dyr. Hmm, vad mer kan man klaga på? Jo ingen vågade släppa loss! Jag blir så frustrerad över människor som är rädda för att se "löjliga" ut och som hellre sitter vid sitt jäkla champagnebord och plutar med läpparna. Jag däremot slängde och flängde på huvudet som om jag hade fått ett epilepsianfall, och det får jag lida för idag, min nacke är rätt mör. Jag såg säkert astöntig ut, men det skiter jag i, för jag hade kul. Trots allt.

Dagens bra sak är alltså: Förbise det du tycker är negativt och plocka fram ditt töntiga jag. Försök se något positivt med allt. Det tjänar du på.

Det positiva med att jag och Stiff är trögstartade är att vi hinner utveckla våra idéer och planera mera, samt inte göra något förhastat och slarvigt.


Lite info om Club Electro (De beskriver sig själva som en "Sthlmklubb i Skåne"
Inträde: 80 (garderob 15)
Öl: 38 kr
Dansgolv: Litet
Sittplatser: JA!
Dj: Lagom svenssonbra
Stämning: Osäker, trevande, berusad, rökig (därav mina rökta lungor), hoppig, leende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0