Cut me some slack!

Fick lite frispel igår och idag. Blev lite putt och gnetig. Anledning? Idioter i största allmänhet. Jag tog alltså en gammal målning jag gjort (jobbade väldigt länge på den, den skulle likna Kate Moss..liknade mest en död fisk om jag ska vara ärlig). Jag arbetade som sagt i många timmar på den, men blev aldrig nöjd med henne. Så, jag gömde undan målningen och glömde bort det hela, men igår, letade jag upp målningen. "Searched and destroyed".

Liten förklaring från en som tar sig själv på för stort allvar: Det gröna är spyan. Gallan som fräter upp den innan väldigt fint målade porslinshuden. Det blå är de negativa tankarna som söker sig ut och reflekterar allt som kommer i vägen. Sen klipper man ut lite bilder på små fina flickor. Förväntningarna och ytan som man tapetserar sig själv med för att dölja all skit.
Min Förklaring: En kladdig tavla dvs Slackerism. Orkar inte förklara. (det var förklaringen). Se tidigare inlägg.

Efter 20 min gick jag in och bryggde kaffe, nöjd och glad (jag målade utomhus, orkade inte ta in tavlan sen).

Vad händer sen efter kaffepausen? Det börjar ösregna. Tavlan är fortfarande utomhus. Efter skuren skiter jag i att torka av den och sprayar lite silverfärg på den, och när den nu har torkat finns regndropparnas avtryck kvar i silverfärgen.
Funderar på att fylla kondomer med röd färg och slänga på den. Nej skoja. Eller? Man blir lite toppad när man druckit fyra koppar kaffe och lyssnar på Drums of Death and Peaches Mixtape.

Material: Stor linneduk, oljefärg, penslar, sprayfärg (du ska förstöra en "fin" målning och du ska helst vara skitsur och gnetig).
Kostnad: Beror på, har du skiten hemma och fått det i julklapp så good for you, annars får du väl punga ut allt mellan 300-700 kr kanske mer (beroende på vad för kvalitet det är på penslar och färg etc). Den "fina" målningen kan du göra själv eller så köper du en billig på loppis, då sparar du lite. Kostnaden för att bli arg och sur kan tyckas högt, men det som kommer ut av det är förhoppningsvis bra, du väljer själv hur du vill kanalisera det hela (som singoalla hade uttryckt det).
Tid: Är du effektiv och koffeintoppad så tar det väl 10 min. Annars kan du ju ta det lugnt (se slackerism i tidigare inlägg).

Kondomer nästa, ja?




Flicka med spya i ansiktet - Emelie Berg 2009




Kommentarer
Postat av: Stiff

jag har alltid gillat den tavlan även om den varit ett slag läskig. den har varit i mitt omedvetande och jag minns när jag såg den hemma hos dig och blev helt knäpp och frågade vart jag sett den förr. jag gillar den och nu... Gillar jag den mer. Den har en historia ett liv! :D

2009-07-19 @ 13:44:55
URL: http://stiffnie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0