"Mission impossible"

Städa Emelie's rum del 1

Så här ser mitt rum ut i ostädat tillstånd. En sorglig syn! Dags att städa! Vi bloggar om bra saker. Städa är en bra sak, framförallt i mitt rum. Är lite trött idag, dels för att jag städade värre än svetlana på renat AB igår, och dels för att jag inte sovit något inatt eftersom jag haft konstiga "vakendrömmar". Drömde inte i bilder, mer i ord och känslor, två namn dök upp hela tiden som i ett mantra och det kändes som om jag var ombord på en gungig båt. Väry stränge. Nåväl ska städa vidare idag med en passande låt i öronen: Passion Pit - Sleepyhead ...aah de där fjortismelodierna får mig att rysa men samtidigt bli glad och bubbelgumzroza.



Välkommen in..


En massa grunks som inte ska ligga utspritt. Var sak har sin plats.


Tvättkorg...med ren tvätt. Elle-tidningarna ligger iaf i kronologisk ord-
ning. SoR-böckerna är för nördiga för att visas med ryggarna blottade.
I Ben & Jerry´s burkarna förvarar jag nagellack och dylikt, fast de är
tomma nu, nagellacken finns nånstans..under hatten kanske? Bibeln
finns alltid till hands när jag lockar håret, och när jag ska vara extra fin
tar jag hjälp av Buddha också.


Konstmaterial på stol. Konstmaterial ska vara i en låda. Stol ska man
sitta på.



Jag sover vilt som synes. Jag sliter och river i lakanen och täcket är
som en stor sufflé när jag vaknar på morgonen. Sängen ska bäddas!



Väskor och teckningar i en sällsam kompott. Ett vattenpass också.


Sängen är bäddad! (palla stryka överkastet, blir ändå skrynkligt).
Tvättkorgen är framme och i den ska en massa smutstvätt hamna!



Willyskassen blir perfekt som junkpåse.

Hur ska det gå med städningen i Emelie's rum? Kommer Kermit att komma ut ur garderoben? Är Svetlana en importerad städhora från Svetland, som städat Emelie's rum under plågsam tortyr (hon var tvungen att dricka koskenkorvan utspädd med fruktsoda) och kommer Emelie någonsin sluta skriva zupertöntigaa saker? Allt detta och mer därtill i nästa rafflande inlägg (eller nästnästa).







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0